5.5. Manon – DJKT Plzeň, 15.5. Marná opatrnost – Severočeské divadlo Ústí nad Labem, 18.5. Esmeralda – Slovenské národní divadlo Bratislava, 21.5. Giselle – Severočeské divadlo Ústí nad Labem, 22.5. + 1.6. (14 + 19 h) La Fille mal gardée – Národní divadlo Praha
5.5. Manon – DJKT Plzeň
Inscenace Filipa Veverky v Plzni dospěla ke svému závěru, v prvním týdnu května se hraje naposledy. Proto stálo za to ji ještě jednou zhlédnout. Tentokrát v hlavních rolích s Carolinou Cortesi a Joshua Lee. Přes malé nedostatky byla Veverkova Manon obohacením plzeňského repertoáru.
15.5. Marná opatrnost – Severočeské divadlo Ústí nad Labem
Pěkné a svižné představení Marné opatrnosti v Ústí, viděné podruhé od premiéry v listopadu 2018. V hlavních rolích velmi zdařile vystoupili Frederika Kvačáková (Lisa), Salvador Sassot Sellart (Colas) a Robert Skujenieks (Matka).
18.5. Esmeralda – Slovenské národní divadlo Bratislava
Opět baletní vrchol měsíce. Krásné představení se vším co má být. Jako Esmeralda se představila Erina Akatsuka, stále se lepšící v této vynikající roli. Další výborní byli Viacheslav Kruť (Phoebus), Yuki Kaminaka (Pierre), Tatum Shoptaugh a Artemyj Pyzhov (Diana a Acteon). Tradičně vynikající byla i čtveřice přítelkyň Esmeraldy – Klaudia Görözdös, Silvia Najdená, Viola Mariner, Ilinca Ducin. Určité rezervy jsou jen ve vystoupení Luany Brunetti (Fleur de Lys), ovšem v současnosti není asi jiná alternace dobře možná.
Škoda že se nedá zvládnout vidět i další představení hned v pondělí 20.5., takto nezbývá než se těšit na další.
Erina Akatsuka a Viacheslav Kruť
Sestry Shojima
21.5. Giselle – Severočeské divadlo Ústí nad Labem
22.5. + 1.6. (14 + 19 h) La Fille mal gardée – Národní divadlo Praha
Tři představení Marné opatrnosti z jarního bloku jejich uvádění v ND Praha zanechaly opět výborný dojem a potvrdily skutečnost, že se jedná v současnosti o nejlepší inscenaci baletu Národního divadla. Všechny tři dvojice tančící ústřední role Lisy a Colase – Nikola Márová a Adam Zvonař, Olga Bogoliubskaia a Domenico Di Cristo, Alina Nanu a Daniel Camargo – se předvedly bezchybně, přece jen ale největší dojem zanechala Olga Bogoliubskaia, jejíž pojetí je vynikající. Zajímavé bylo pozorovat patrné rozdíly v pohybu sólistů po jevišti i jejich pojetí role. Platí to i pro představitele Matky Simone (Giovanni Rotolo, Alexandre Katsapov a Jiří Kodym) či pomateného Alaina ( Jonáš Dolník, Jakub Rašek, Veaceslav Burlac).
Na podzim se pravděpodobně Marná opatrnost uvádět nebude, na další představení se tedy můžeme těšit až v obnovené budově Státní opery po Novém roce.