Po delším čase se v úterý 21.května konalo opět představení baletu Giselle na scéně Severočeského divadla Ústí nad Labem. Ústecký baletní soubor s Giselle cestuje po různých hostováních (Karlovy vary, Tábor, Mladá Boleslav …), ale na domácí scéně ji uvádí zřídka. Není se ovšem čemu divit, návštěvnost ústeckého divadla na opakovaná představení je letitý problém.
Giselle v podání ústeckého baletu pod Margaritou Pleškovou je již několik let jedinou Giselle hranou v Česku. Ovšem je inscenací velmi kvalitní a vzhledem k malé velikosti baletního souboru o to více obdivuhodnou. Disponuje všemi znaky kvalitního klasického baletu, je postavena na tradiční choreografii, pěkné scéně a kostýmech. Místo 18-24 „wilis“ je v Ústí jen 8-10 (podle personální situace), rovněž v prvním dějství je sbor venkovanů značně omezený. Ale sólové výkony to nijak neovlivňuje. Stálicí v roli Myrthy je Zuzana Novoborská, tato role patří k jejím nejlepším. V roli Prince se nyní prezentuje Robert Király, který vystřídal Vladimíra Gončarova.
Více jak dva roky představovala Giselle mladá japonská baletka Mizuho Nagata. V této roli ale vystoupila naposledy. Ještě se v červnu představí v menší roli v Romeo a Julie a potom jako Odetta v Labutím jezeru a tím její kariéra v baletu skončí. Rozhodla se ukončit svou baletní dráhu, vrátit se domů ke studiu a poté se věnovat jiné práci. Přejme jí mnoho štěstí a s vděčností vzpomínejme její ztvárnění Giselle, Odetty či Kláry v Louskáčkovi a další menší role.
Ústecký baletní soubor dokazuje svou Giselle vícekrát opakovanou věc, že i malé baletní soubory mohou inscenovat kvalitní klasické balety, ovšem nesmí chybět dobrá vůle a úcta k tradici. Pak často předčí i větší divadla, zvláště ta trpící svévolností modernosti.